"Wdrożenie transakcji BLIK to ważny krok w otwarciu naszego kantoru na płatności z zewnątrz. Jesteśmy pierwszym bankowym kantorem, który pozwala na zakup waluty w ten sposób. Co warto podkreślić, korzystanie z tej opcji nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami - to nas wyróżnia wśród konkurencji. Wierzę, że klienci będą chętnie używać tej nowej, wygodnej i korzystnej dla nich możliwości" - powiedział dyrektor departamentu produktów klienta indywidualnego w PKO BP Paweł Placzke, cytowany w komunikacie.
Aby zapłacić BLIK-iem w kantorze trzeba: mieć dostęp do aplikacji mobilnej lub serwisu iPKO oraz aktywowany dostęp do kantoru, posiadać konto walutowe - można je w każdej chwili otworzyć w IKO lub iPKO, posiadać środki na koncie w innym banku, który obsługuje BLIK-a, wysokość transakcji w kantorze z wykorzystaniem BLIK-a z innego banku zależy od limitów, ustalonych w ramach tego systemu płatności, podano także.
"Dla klientów kluczowe znaczenie mają: wygoda, szybkość i prostota działania z jednoczesnym zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa. Wszystkie te cechy połączone zostały w naszym rozwiązaniu przygotowanym dla klientów kantoru PKO Banku Polskiego. Dzięki wykorzystaniu zalet i popularności BLIK-a, a także możliwości nowej bramki płatniczej eService, powstało jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku bankowym" - powiedział dyrektor biura strategii i rozwoju produktów eService Zdzisław Mikłaszewicz, cytowany w komunikacie.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 348,04 mld zł na koniec 2019 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW.