"Wracamy do realizacji polityki dywidendowej, za 2018 r. przeznaczyliśmy na nią ponad 36% [skonsolidowanego] zysku netto, podczas gdy mamy zapisane [przeznaczanie] 35-50% zysku netto" - powiedział Warsewicz podczas konferencji prasowej.
"Jesteśmy spółką dywidendową i tej polityki nie zmieniliśmy. Przyjęty zakres procentowy jest obowiązujący dla spółki" - dodał.
Podkreślił, że dla PKP Cargo najważniejsze jest zwiększanie wartości spółki dla akcjonariuszy, a jednym z elementów tego podejścia jest odpowiedzialna polityka dywidendowa.
"Przed nami duże wyzwania związane ze szczytem przewozów kruszyw w Polsce. Pomimo tych wyzwań chcemy się dzielić zyskiem z akcjonariuszami" - powiedział także Warsewicz.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.