Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKP Cargo odebrało kolejnych 21 platform kontenerowych

4
Podziel się:

PKP Cargo odebrało w ostatnim czasie 21 wagonów do przewozu kontenerów, podała spółka.To kolejne platformy pozyskane w ramach umowy podpisanej ze słowacką firmą Tatravagónka na dostawę łącznie 936 wagonów do przewozów intermodalnych.

PKP Cargo odebrało kolejnych 21 platform kontenerowych

"W sumie od początku realizacji projektu zasób platform kontenerowych 80-stopowych serii Sggrs PKP Cargo powiększył się o 197 wagonów. Do końca br. spółka odbierze łącznie 300 wagonów serii Sggrs i 100 Sgmmns. W ramach podpisanej w marcu 2019 r. umowy z firmą Tatravagónka PKP Cargo zamówiło łącznie 936 wagonów do przewozów intermodalnych w trzech różnych konstrukcjach i długościach ładunkowych z terminem realizacji do 31 grudnia 2022 r." - przypomniano w komunikacie.

Dzięki zakupom nowoczesnego taboru znacznie wzrosną możliwości operacyjne grupy na rynku intermodalnym. Ma to istotne znaczenie w realizacji strategii Grupy PKP Cargo, której istotnym elementem jest rozwój przewozów intermodalnych. Ten proces już widać w strukturze przewozów Grupy PKP Cargo, gdzie intermodal stanowi ponad 15% pracy przewozowej, czyli ponad dwa razy więcej niż 4-5 lat temu. Udział ten będzie z pewnością rósł kosztem ładunków masowych. Dotyczy to zarówno rynku krajowego, jak i międzynarodowego, podkreśla PKP Cargo.

"Sytuacja na rynku europejskim i światowym pokazuje, że rozwój w obszarze przewozów intermodalnych i rozwój usług logistycznych jest kluczową aktywnością zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej. PKP Cargo uwzględnia te uwarunkowania w swojej strategii. Zakup platform intermodalnych to jeden z największych projektów inwestycyjnych realizowanych przez spółkę" - dodał prezes Czesław Warsewicz.

Zakup wagonów jest kluczową inwestycją w projekcie "Wagony platformy do przewozów intermodalnych", który otrzymał dofinansowanie ze środków pomocowych Unii Europejskiej w ramach Działania 3.2 Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych, Oś priorytetowa III Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wartość podpisanej umowy to ponad 368 mln zł, a dofinansowanie z Unii Europejskiej przekracza 183 mln zł.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2019 r. miała 4,78 mld zł skonsolidowanych przychodów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
Żałosne
4 lata temu
PKP Cargo to masa upadłościowa. Czesław W. dawno powinien oglądać świat przez kraty za to co robił w innych firmach.
ByłyKolejarz
4 lata temu
Przyszłość transportu należy kolei (ekologia itp). PKP Cargo to największy przewoźnik w Europie. Fajnie, że się rozwija.
Marcin
4 lata temu
Obok tej propagandy może warto byłoby wspomnieć do jakiego stanu PiS - d/a doprowadziła cargo. Z ceny ok 90 zł za akcję firma runęła na ok 10 zł za akcję. I tendencja i udział w rynku przewozów tej spółki wciąż spada.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
darek
4 lata temu
kleptu, kleptu, będą wozić powietrze. Za 10 lat nie odzyskam gotówki z tych akcji, resztę zechla inflacja
Żałosne
4 lata temu
PKP Cargo to masa upadłościowa. Czesław W. dawno powinien oglądać świat przez kraty za to co robił w innych firmach.
ByłyKolejarz
4 lata temu
Przyszłość transportu należy kolei (ekologia itp). PKP Cargo to największy przewoźnik w Europie. Fajnie, że się rozwija.
Marcin
4 lata temu
Obok tej propagandy może warto byłoby wspomnieć do jakiego stanu PiS - d/a doprowadziła cargo. Z ceny ok 90 zł za akcję firma runęła na ok 10 zł za akcję. I tendencja i udział w rynku przewozów tej spółki wciąż spada.