"Pracujemy, żeby te 5% osiągnąć; 2% [za I półrocze 2019 r.] jest bardzo dobrą podstawą w obecnej sytuacji rynkowej" - powiedział Warsewicz podczas konferencji prasowej.
"Zbliżenie się do tych 5% jest możliwe" - dodał prezes w rozmowie z dziennikarzami, pytany o wynik w 2019 r.
"Nie wykluczamy zbliżenia się do tych 5%, nie wykluczamy i chcielibyśmy to zrealizować, ale to jest dużym wyzwaniem" - uzupełnił.
Wcześniej podczas konferencji mówił o nadchodzącej "górce przewozowej" w segmencie kruszyw.
"Od IV kwartału powinniśmy wejść w tzw. górkę przewozową kruszyw, która powinna trwać 3 lata" - wskazał.
Zaznaczył także, że spółka pod kątem zasobów przewozowych jest przygotowana do niej lepiej niż w poprzednich latach.
W strategii na lata 2019-2023, opublikowanej w listopadzie 2018 r. spółka zapisała "coroczny zysk netto na poziomie minimum 5% przychodów od 2019 r. i minimum 8% przychodów od 2023 r.".
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2018 r. miało 5 183 mln zł skonsolidowanych przychodów.