"Zobowiązanie dotyczy: (i) dostawy 7 nowych lokomotyw wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy, (ii) dostawy 24 nowych lokomotyw dwunapięciowych, wyposażonych w systemy zasilania 3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC (iii) dostawy oprogramowania oraz licencji niezbędnych do obsługi lokomotywy, (iv) dostawy zestawu fabrycznie nowych części zamiennych i podzespołów wchodzących w skład tzw. zestawu antyawaryjnego, (v) szkolenia i autoryzacji personelu PKP Cargo w zakresie utrzymania i eksploatacji lokomotyw" - czytamy w komunikacie.
Harmonogram zakłada dostawę łącznie 31 lokomotyw w tym: (i) w IV kwartale 2019 r. - 7 szt. wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy; (ii) w 2021 r. - 12 szt. w wersji dwunapięciowej; (iii) w 2022 r. - 12 szt. w wersji dwunapięciowej, podano także.
"Zakup nowych lokomotyw sześcioosiowych w przedstawionej konfiguracji jest istotnym elementem realizacji jednego z najważniejszych celów strategicznych Grupy PKP Cargo w zakresie efektywności operacyjnej, jakim jest modernizacja i optymalizacja zasobów taborowych i procesów utrzymaniowych" - podkreślono w komunikacie.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2018 r. miało 5 183 mln zł skonsolidowanych przychodów.