"Umowa zapewni ciągłość kompleksowego utrzymania urządzeń sieci. Zwiększy się niezawodność działań, m.in. wykonawca ma skrócić czas dojazdu do miejsc awarii. Takie rozwiązanie ograniczy czas i zakres zmian w podróży" - czytamy w komunikacie.
W ramach podpisanej umowy, PKP Energetyka będzie świadczyć m.in. całodobowy serwis awaryjny i obsługę techniczną, zapewniającą niezbędne wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej oraz warunki bezpiecznego wykonywania prac utrzymaniowych, które będzie realizowała grupa PKP PLK przy lub w pobliżu sieci trakcyjnej. Określono również warunki i zakres wykonywania oględzin sieci trakcyjnej, przeglądów okresowych, przejazdów inspekcyjnych w celu sprawdzenia parametrów sieci. Zapisy określają naprawy bieżące, wymianę wyeksploatowanych elementów sieci trakcyjnej. Przewidziane jest w umowie zabezpieczenie sieci preparatem przeciwoblodzeniowym w warunkach zimowych. Usługi będą świadczone przy wykorzystaniu pociągów sieciowych rozlokowanych w 66 bazach na terenie kraju.
Łączna wartość wynagrodzenia z tytułu utrzymania urządzeń sieci trakcyjnej na podstawie umowy, w latach 2020-2023, nie przekroczy kwoty netto: 1 177 403 930,90 zł. Zawarcie mowy poprzedzone było przeprowadzeniem postępowania zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w trybie "z wolnej ręki" oraz ogłoszeniem w dzienniku Unii Europejskiej o prowadzonym postępowaniu. Takie działanie było przewidziane już w umowie przedwstępnej zawartej w 2015 r., przypomina PLK.
PKP Energetyka działa na polskim rynku od 2001 roku. Jej głównym zadaniem jest sprzedaż i dostarczanie energii elektrycznej klientom trakcyjnym i biznesowym. Specjalizuje się także w usługach elektroenergetycznych. Właścicielem PKP Energetyka jest jeden z największych funduszy inwestycyjnych na świecie - CVC Capital Partners.