"Zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej, my już teraz pracujemy nad tzw. offsetem ekologicznym. Offset ekologiczny to - podkreślam - dobrowolna dodatkowa opłata, która pozwoli zniwelować wpływ śladu węglowego, niskiego w przypadku kolei - ale jednak - na środowisko. Mam nadzieję, że już w najbliższym czasie będziemy mogli zaproponować naszym pasażerom taką dodatkową opłatę, która pozwoli zapewnić zerowy wpływ na emisję gazów cieplarnianych, co pozwoli być PKP Intercity, jako pierwszemu przewoźnikowi w Polsce, neutralnym klimatycznie" - powiedział Gontarz podczas konferencji prasowej.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2019 r. spółka miała blisko 49 mln pasażerów wobec ponad 46 mln pasażerów rok wcześniej. W 2020 r. (w czasie pandemii koronawirusa) PKP IC przewiozło ok. 27 mln osób.