"Chcielibyśmy podpisać umowę we wrześniu" - powiedział Chraniuk dziennikarzom.
11 lipca PKP Intercity podało, że wybrało ofertę Stadler Polska na dostawę wraz ze świadczeniem usług utrzymania 12 nowych EZT za 1,015 mld zł brutto.
Przedmiotem postępowania przetargowego była dostawa fabrycznie nowych pojazdów wraz z utrzymaniem na poziomach P1 - P4 przez okres 15 lat. W ramach przetargu PKP Intercity otrzymało dwie oferty - złożoną przez konsorcjum firm PESA Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz przez Stadler Polska. Ostatecznie przewoźnik zdecydował o wyborze oferty siedleckiego producenta, która jako jedyna spełniała kryteria cenowe przetargu.
PKP IC informowało, że po podpisaniu umowy ze Stadler Polska kwota umów zawartych przez przewoźnika z polskimi producentami na realizację zadań inwestycyjnych w ramach strategii taborowej wyniesie ponad 4 mld zł brutto.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2017 roku miał 42,8 mln pasażerów.