Umowa jest jednym z elementów największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity. Przedmiotem umowy z konsorcjum jest wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Wartość zamówienia wynosi 274,8 mln zł brutto, podano także.
"Podczas modernizacji pojazdy przejdą istotne zmiany, które podniosą standard składów, tak aby jak najlepiej odpowiadały na potrzeby i oczekiwania pasażerów. W zmodernizowanych pociągach pasażerowie skorzystają m.in. z klimatyzacji, wygodnych foteli i Wi-Fi. Każde
miejsce będzie miało dostęp do gniazdka elektrycznego. Ponadto, w każdym składzie zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz po dwie maszyny vendingowe z napojami i przekąskami. Pojazdy będą również dostosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnościami. Dodatkowo w każdym składzie będzie miejsce przeznaczone do przewozu rowerów. Zmodernizowane pojazdy zostaną lepiej wygłuszone, co pozytywnie wpłynie na komfort podróży. Unowocześnione pociągi mają planowo być wykorzystywane
głównie na trasach Wrocław - Lublin i Wrocław - Kielce" - czytamy w komunikacie.
"Zmodernizowane składy ED74 w istotny sposób wzmocnią naszą flotę i przyczynią się do dalszego podnoszenia standardu usług PKP Intercity, a wraz z nim komfortu podróżowania. Będą wygodne i dopasowane do potrzeb różnych grup pasażerów" - zapewnił prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, cytowany w komunikacie.
Dostawa wszystkich 14 zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych nastąpi w terminie do 48 miesięcy od chwili podpisania umowy. Pierwsze dwa pojazdy trafią do PKP Intercity w ciągu 730 dni kalendarzowych od dnia ich przekazania konsorcjum wykonawców.
PKP Intercity realizuje obecnie największy program inwestycyjny w historii spółki "PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji", którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł. Dotychczas przewoźnik zawarł umowy z polskimi producentami na realizację zadań inwestycyjnych w ramach strategii taborowej na kwotę ponad 3,2 mld złotych brutto.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2017 roku miał 42,8 mln pasażerów.