Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKP Intercity odebrało 40 wagonów zmodernizowanych przez Pesę za 165 mln zł

1
Podziel się:

PKP Intercity odebrało 40 wagonów zmodernizowanych przez Pesę Bydgoszcz, w ramach podstawowej, wartej 165 mln zł brutto, części umowy podpisanej w 2018 r., podał przewoźnik. Unowocześnione wagony przewidziane są do kursowania na terenie całej Polski.

PKP Intercity odebrało 40 wagonów zmodernizowanych przez Pesę za 165 mln zł

"Warty 165,5 mln zł brutto kontrakt na modernizację 40 wagonów typu 141A-20 PKP Intercity podpisało z Pesa Bydgoszcz w kwietniu 2018 roku. W listopadzie tego samego roku przewoźnik wykorzystał zawarte w umowie prawo opcji i rozszerzył zamówienie o modernizację kolejnych 20 jednostek. Wartość kontraktu obejmującego dostawę łącznie 60 wagonów wzrosła wówczas do ponad 248 mln zł brutto. Przekazując PKP Intercity 40 zmodernizowanych pojazdów Pesa Bydgoszcz zrealizowała podstawową część kontraktu. Zgodnie z jego postanowieniami pozostałe wagony trafią do przewoźnika do końca drugiego kwartału 2021 roku" - czytamy w komunikacie.

Poza naprawami okresowymi na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją, producent w ramach kontraktu przeprowadzi także późniejsze przeglądy techniczne wagonów na trzecim poziomie utrzymania.

Zmodernizowane wagony to pojazdy z trzema przedziałami klasy pierwszej (łącznie 18 miejsc siedzących) i bezprzedziałową częścią klasy drugiej z 48 miejscami siedzącymi. Są wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Modernizacja objęła także instalację elektronicznego systemu informacji pasażerskiej, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE oraz toalet z zamkniętym układem, wymienia PKP IC.

Unowocześnione wagony są przewidziane na trasy:

Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - Białystok;

Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - Białystok;

Kraków/Lublin - Katowice - Wrocław - Zielona Góra -Szczecin - Świnoujście;

Przemyśl - Lublin - Warszawa - Bydgoszcz - Gdynia/Piła - Kołobrzeg/Gorzów Wlkp.;

Suwałki - Białystok/Lublin - Warszawa - Poznań - Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.

"Kolejne nowoczesne, komfortowe i bezpieczne wagony to następny krok w podnoszeniu jakości podróżowania naszymi pociągami. Zmodernizowane pojazdy będą służyć pasażerom w całej Polsce, a ich liczba w kolejnych miesiącach będzie systematycznie rosnąć wraz z odbiorem kolejnych pojazdów od bydgoskiego producenta" - powiedział prezes Marek Chraniuk, cytowany w komunikacie.

Wartość wszystkich podpisanych kontraktów między PKP Intercity, a Konsorcjum Pesa Bydgoszcz - ZNTK Mińsk Mazowiecki w ramach programu inwestycyjnego przewoźnika wynosi 2,017 mld zł brutto. Najnowszy z nich został podpisany w grudniu 2020 roku i w jego ramach Konsorcjum Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki S.A. oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. zmodernizuje 125 wagonów typu 111A i 141A oraz dokona ich późniejszych przeglądów technicznych na trzecim poziomie utrzymania. Wartość całego zamówienia to ponad 540 mln zł brutto, przypomina przewoźnik.

Już niebawem flotę przewoźnika zaczną również wzmacniać wagony COMBO - wielofunkcyjne, przedziałowe pojazdy o podwyższonym standardzie, modernizowane w ramach kontraktu podpisanego i rozszerzonego w 2018 roku, dodano.

PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2019 r. spółka miała blisko 49 mln pasażerów wobec ponad 46 mln pasażerów rok wcześniej. W 2020 r. (w czasie pandemii koronawirusa) PKP IC przewiozło ok. 27 mln osób.

Pesa Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych, zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Lech
4 lata temu
W PRL wszystkie fekalia z toalet w pociągu były wyrzucane na tory. Podobnie było ze statkami . Prawie żadne miasto czy miasteczko nie miało oczyszczalni. Były wykopane kanały którymi odprowadzano ścieki prosto do rzek i strumyków, a w miejscowościach nadmorskich do morza, a na Mazurach do jezior.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Lech
4 lata temu
W PRL wszystkie fekalia z toalet w pociągu były wyrzucane na tory. Podobnie było ze statkami . Prawie żadne miasto czy miasteczko nie miało oczyszczalni. Były wykopane kanały którymi odprowadzano ścieki prosto do rzek i strumyków, a w miejscowościach nadmorskich do morza, a na Mazurach do jezior.