"Pracujemy nad dwoma analizami - jedna to jest ewentualna elektryfikacja linii. Na chwilę obecną jesteśmy w końcowej fazie tych analiz. Czy elektryfikować i czy będzie to opłacalne. Jeśli tak, to czy napięcie jak w Polsce, czy takie, jak funkcjonujące na Kolejach Ukraińskich. Drugi projekt to ewentualne wydłużenie linii LHS do Gliwic lub Kędzierzyna-Koźla. Mam nadzieję, że w końcu roku będzie można powiedzieć, czy jest opłacalność ekonomiczna, czy też przedłużenie jest niekonieczne i można wykorzystać możliwość przewozu po liniach normalnotorowych. Mam nadzieję, że niebawem będziemy mogli ogłosić tę informację dla wszystkich państwa" - powiedział Tracichleb podczas panelu dyskusyjnego "Stacja gospodarka" na XXIX Forum Ekonomicznym w Krynicy.
PKP LHS (PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa) zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługi przewozowe i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne. Linia nr 65 to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1 520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 o długości ok. 400 km umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy.