Nowa usługa na Facebooku i Instagramie korzystającym z niej użytkownikom zagwarantuje weryfikację ich tożsamości i priorytetowy dostęp do obsługi klienta. Dzięki temu będą mogli łatwiej walczyć z podszywającymi się pod nich kontami – pisze CNBC. Nową usługę zapowiedział Mark Zuckerberg, CEO koncernu Meta.
W tym tygodniu wprowadzimy tę funkcję w Australii i Nowej Zelandii, a wkrótce w kolejnych krajach – napisał Mark Zuckerberg.
Miliony użytkowników skusi się na nową usługę
Wiadomo, że na początku koncern zaoferuje nową usługę w formie subskrypcji. Zapłacić za nią trzeba będzie niecałe 12 dolarów. O trzy dolary więcej zapłacą posiadacze sprzętu z systemem iOS. Co istotne, subskrypcje mają działać osobno dla Facebooka i osobno dla Instagrama.
Według analityków Bank of America cytowanych przez CNBC usługa ma być szczególnie nęcąca dla influencerów. W ich ocenie pomoże im ona "zwiększyć widoczność i zasięg dzięki odznace", jak również prawdopodobnie będzie wyżej pozycjonować ich posty i treści w wynikach wyszukiwania.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Według ich prognozy na początku 2024 r. usługa dodatkowej weryfikacji może mieć nawet 12 mln subskrybentów. Przy założeniu, że każdy z nich będzie płacić 11,99 dolarów co miesiąc, daje to dodatkowy przychód dla koncernu w wysokości 1,7 mld dolarów.
Biorąc pod uwagę szerszy zasięg odbiorców i większe możliwości przychodów dla twórców, uważamy, że Meta może prześcignąć grupę subskrybentów (jako procent użytkowników) w porównaniu do podobnych ofert subskrypcyjnych (usługa będzie prawdopodobnie dopracowana i ulepszona z czasem) – przekonują analitycy banku.
Facebook kiedyś obiecywał, że zawsze będzie darmowy
To kolejny koncern zarządzający mediami społecznościowymi, który wprowadza usługę płatnej weryfikacji. Od grudnia 2022 r. Twitter zaoferował swoim użytkownikom subskrypcję usługi Twitter Blue. Jej cena wynosi osiem dolarów miesięcznie. Więcej płacą osoby kupujące je przez Apple App Store. W ich przypadku cena wynosi 11 dolarów.
Co ciekawe, jeszcze kilka lat temu Facebook przekonywał, że "jest (i zawsze będzie) darmowy". Baner ten widniał na stronie startowej platformy, lecz zniknął w 2019 r., co zapowiadało zmiany w polityce koncernu.
Jeśli chcesz być na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami ekonomicznymi i biznesowymi, skorzystaj z naszego Chatbota, klikając tutaj.