Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PLL LOT zwiększą liczbę połączeń do Pekinu do 7 tygodniowo od końca października

1
Podziel się:

Polskie Linie Lotnicze LOT zwiększą częstotliwość połączeń do Pekinu do siedmiu rejsów tygodniowo od końca października, podał przewoźnik. Z Warszawy na nowe lotnisko Pekin-Daxing (PKX) poleci cztery razy w tygodniu, jednocześnie utrzymując w ofercie dotychczasowe trzy połączenia na Beijing Capital Airport (PEK).

PLL LOT zwiększą liczbę połączeń do Pekinu do 7 tygodniowo od końca października

"Od kilku lat ubiegaliśmy się o zwiększenie częstotliwości rejsów do Chin, ponieważ dostrzegamy w tym połączeniu ogromny potencjał biznesowy. Nowa inwestycja infrastrukturalna, jaką jest lotnisko Pekin-Daxing otwiera nam możliwości rozwoju w jednej z największych i najprężniej rozwijających się gospodarek świata. Tym samym, z trzech dotychczasowo obsługiwanych rejsów między Warszawą a Pekinem, z końcem października zwiększymy oferowanie do siedmiu połączeń tygodniowo. To nie tylko doskonała propozycja dla pasażerów podróżujących turystycznie i biznesowo między Polską a Chinami, ale również dla osób rozpoczynających swoją podróż z wielu miast Europy Środkowo-Wschodniej i Zachodniej" - powiedział prezes Rafał Milczarski, cytowany w komunikacie.

LOT uruchomił bezpośrednie rejsy z Warszawy do Pekinu w 2012 roku. Rozwój tego połączenia jest możliwy dzięki przyznaniu przewoźnikowi tzw. slotów czyli godzin startów i lądowań na nowym lotnisku Pekin-Daxing, które zostanie otwarte 1 października br., podano także.

Według LOT-u, rynek lotniczy pomiędzy Polską a Chinami dynamicznie się rozwija: w 2018 r. między Warszawą a Pekinem podróżowało w sumie ponad 70 tys. pasażerów. W ostatnich latach znacząco wzrosła też liczba turystów z Chin odwiedzających Polskę, z 16 tys. osób podróżujących w 2007 r. do blisko 140 tys. podróżnych w ubiegłym roku. W 2018 r. średni poziom wypełnienia samolotów LOT-u na rejsach Warszawa-Pekin (PEK) wyniósł 90% w sezonie letnim i 75% w sezonie zimowym.

"Rozkład połączeń do Pekin-Daxing został dostosowany tak, aby zapewnić dogodne przesiadki w Warszawie rozpoczynające się już od 1 godziny dla pasażerów z innych miast w Europie, w tym ze Szwecji, Kopenhagi, Hamburga, Berlina, Londynu, Paryża, Brukseli, Frankfurtu, Pragi, Wiednia, Budapesztu, Bukaresztu czy Wilna. Rejs do Pekin-Daxing potrwa 8 godzin i 40 minut. W drugą stronę Dreamlinery LOT-u polecą w niespełna 10 godzin" - czytamy także.

Nowe połączenie do Pekin-Daxing oznacza też rozwój potencjału przewozu towarów dla LOT Cargo, podkreślono w materiale. Oprócz standardowego przewozu produktów na tej trasie obejmującego części samochodowe, pocztę, wyposażenie medyczne, odzież i produkty chemiczne, po uzyskaniu certyfikatu IATA CEIV Pharma jesienią br. LOT Cargo zajmie się transportem wrażliwych na temperaturę produktów farmaceutycznych m.in. leków pomiędzy Chinami, a Europą.

Nowe połączenie będzie wykonywane wyłącznie Boeingami 787 Dreamliner.

PLL LOT w ub. roku przewiozły rekordową liczbę ponad 8,9 mln pasażerów, czyli o 2 mln więcej niż rok wcześniej. W tym roku planują przekroczyć barierę 10 mln przewiezionych osób. LOT używa dziś na co dzień ponad 80 nowoczesnych samolotów. Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie 111 rozkładowych połączeń na trzech kontynentach.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
jj
5 lata temu
LOT powinien zadbać bardziej o pasażerów.Na trasie Singapur Warszawa zdarzyła się niemiła obsługa.Pasażer zwrócił stewardowi ,że jest uszkodzony fotel,a on go zlekceważył. Pasażer męczył się przez cały lot ,który opóżnił się o 3 godziny.Na lotnisku w Singapurze nie dano pasażerom wody i wyłączono klimatyzację.Zrozpaczony pasażer po powrocie napisał reklamację do LOT i został zbyty.Pasażer ,który kilkadziesiąt razy w roku lata do Chin i Singapuru zrezygnował z LOT i lata Lufthansą.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
jj
5 lata temu
LOT powinien zadbać bardziej o pasażerów.Na trasie Singapur Warszawa zdarzyła się niemiła obsługa.Pasażer zwrócił stewardowi ,że jest uszkodzony fotel,a on go zlekceważył. Pasażer męczył się przez cały lot ,który opóżnił się o 3 godziny.Na lotnisku w Singapurze nie dano pasażerom wody i wyłączono klimatyzację.Zrozpaczony pasażer po powrocie napisał reklamację do LOT i został zbyty.Pasażer ,który kilkadziesiąt razy w roku lata do Chin i Singapuru zrezygnował z LOT i lata Lufthansą.