"Poczta Polska to nie tylko paczki i listy. Dostosowujemy się w swojej działalności do panujących warunków i zwiększamy zakres oferowanych usług. Rynek logistyki gotówki to miejsce, w którym spółka szuka dodatkowych przychodów. W swoich założeniach chcemy efektywnie poprawiać wyniki finansowe związane z tym segmentem biznesowym" - powiedział Sypniewski na spotkaniu z dziennikarzami.
Pion Poczta Polska Ochrona (PPO) to wyspecjalizowana jednostka Poczty Polskiej, która obejmuje swym zasięgiem obszar całego kraju, odpowiadając m.in. za kompleksową obsługę obrotu gotówkowego, konwojowanie i ochronę wartości pieniężnych.
Stabilna i doświadczona kadra ponad trzech tysięcy kwalifikowanych pracowników ochrony świadczy specjalistyczne usługi dając klientom poczucie bezpieczeństwa powierzonej gotówki, dodał szef spółki.
"Do dyspozycji klientów PPO oddajemy ponad siedem i pół tysiąca placówek pocztowych w całym kraju, rozbudowaną sieć sekcji konwojowych i ponad pięćset pojazdów specjalistycznych w tym bankowozów typu A i B oraz dedykowany serwis transakcyjny, dostępny przez siedem dni w tygodniu" - dodał dyrektor zarządzający Pionem Poczta Polska Ochrona Jacek Jasiński.
PPO w zakresie obsługi gotówki świadczy i oferuje usługi podmiotom zewnętrznym, zarówno biznesowym, jak i instytucjonalnym, np. takim jak: instytucje państwowe, spółki Skarbu Państwa, instytucje samorządowe, duże sieci handlowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.
Pion Poczta Polska Ochrona specjalizuje się również w ochronie osób i mienia, jak i zabezpieczeniu technicznym poprzez montaż, naprawę, konserwację i monitoring elektronicznych systemów zabezpieczeń ze wsparciem grup interwencyjnych. Realizuje również usługi z zakresu zadań dotyczących ochrony cywilnej komunikacji lotniczej, określonych w Krajowym Programie Ochrony Lotnictwa Cywilnego, w szczególności kontroli dostępu i kontroli bezpieczeństwa portów lotniczych.
Ponadto prowadzi własny ośrodek szkoleniowy w którym doświadczeni instruktorzy szkolą przyszłych Operatorów Kontroli Bezpieczeństwa.