"Poczta Polska już w 2015 roku rozpoczęła proces dostosowania sieci punktów odbioru do oczekiwań klientów. Jako pierwsze dołączyły do nas stacje paliw Orlen, następnie kioski/saloniki Ruchu oraz sklepy Żabka. Przyjęta strategia okazała się skuteczna. Klienci coraz częściej zamawiają paczki do sieci click&collect Poczty Polskiej" - powiedział menedżer ds. rozwoju sieci punktów nadawczo-odbiorczych w Poczcie Polskiej Rafał Makowski, cytowany w komunikacie.
Podkreślił, że główną zaletą odbioru przesyłek na stacjach paliw Orlen jest ich całodobowa dostępność oraz możliwość zaspokojenia dwóch potrzeb klientów, np. tankowania samochodu i odbioru swoich zamówień online.
Na stronie odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl można obejrzeć aktualną mapę ze wszystkimi punktami. Opcja ta jest także udostępniana przez e-sklepy. Dzięki temu klienci mogą wskazać, do jakiego punktu mają być dostarczone ich zakupy. Klient ma 7 dni na odbiór przesyłki lub 2 dni w przypadku automatu. Po dostarczeniu przesyłki do punktu odbioru, Poczta Polska wysyła do klienta SMS i e-mail, wskazano w materiale.
Z usługi Odbiór w Punkcie można skorzystać w ramach programu Allegro Smart oraz programu Empik Premium.
Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,5 tys. placówek.