Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Poczta Polska: Popularność opcji 'Odbiór w Punkcie' wzrosła o ok. 50% r/r

1
Podziel się:

Polacy kupując w swoich ulubionych sklepach online, coraz częściej wybierają dostawę do jednego z miejsc samodzielnego odbioru. O ok. 50% r/r wzrosła popularność opcji "Odbiór w Punkcie", podała Poczta Polska. Obecnie największą sieć typu "click&collect" - 12,6 tys. punktów na terenie całego kraju - tworzą placówki Poczty Polskiej oraz sieci partnerskie: sklepy Żabka, stacje PKN Orlen oraz kioski i saloniki prasowe Ruchu.

Poczta Polska: Popularność opcji 'Odbiór w Punkcie' wzrosła o ok. 50% r/r

W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku Poczta Polska odnotowała już prawie 50% wzrost liczby przesyłek odbieranych w sklepach Żabka, na stacjach Orlen czy w kioskach Ruch. Jednocześnie dynamicznie wzrasta popularność odbiorów przesyłek w Smartboxach, które dzięki lokalizacjom w wybranych placówkach pocztowych i popularnych sieciach handlowych, m.in. Biedronka, przyciągają nowych klientów, podano w komunikacie.

"Coraz więcej klientów decyduje się na robienie zakupów w internecie. Polacy przechodzą na zakupy online, testują, sprawdzają różne metody dostaw i przekonują się, że sieć punktów odbioru, którą budujemy wraz z sieciami partnerskimi, to jedna z najwygodniejszych opcji odbioru przesyłek. Tym bardziej cieszy nas fakt, że pomimo trudnego dla gospodarki okresu, w ostatnim czasie kolejne duże sklepy internetowe znanych marek udostępniły swoim klientom możliwość odbioru zakupów w naszej sieci" - powiedział wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel, cytowany w komunikacie.

Odbiory przesyłek z punktów "click&collect" to trend w e-commerce, który rozwija się dynamicznie od kilku lat. Sieć punktów Poczty Polskiej jest największą siecią tego typu w Polsce i pozwala na wybór miejsca odbioru przesyłki z ponad 12 600 punktów w ramach jednej metody dostawy. Tylko w kwietniu br. możliwość odbioru zakupów w sieci punktów udostępniły swoim klientom m. in. sklepy Smyk.com oraz Decathlon.

"Obecnie kładziemy duży nacisk na rozwój sieci automatów Smartbox, które już niebawem pojawią się w nowych atrakcyjnych lokalizacjach. Pracujemy także stale nad udoskonalaniem procesów i wzrostem satysfakcji naszych klientów" - dodał Kurdziel.

W ramach nowych rozwiązań związanych z pandemią Poczta Polska wspólnie z partnerami wprowadziła możliwość bezdotykowego odbioru przesyłek. Podczas odbioru przesyłki wystarczy podać sprzedawcy kod odbioru bez konieczności dotykania terminala/PIN pada. Sprzedawca sam zarejestruje kod i w przypadku pozytywnej weryfikacji wyda przesyłkę.

Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Egon
4 lata temu
Chyba najgorszy dostawca usług, długie terminy, brak terminali płatniczych w naszy rejonie, kurierzy bez rękawiczek, maski pod brodą.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Egon
4 lata temu
Chyba najgorszy dostawca usług, długie terminy, brak terminali płatniczych w naszy rejonie, kurierzy bez rękawiczek, maski pod brodą.