Na wniosek klienta Poczta Polska przetwarza przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępnia ją w eSkrzynce, która jest założona przy użyciu profilu zaufanego klienta. W eSkrzynce znajduje się zarówno zeskanowana koperta, jak i cała korespondencja. O nadejściu nowej korespondencji adresat jest informowany mailem. Oprócz dokumentu w formie elektronicznej Poczta Polska przesyła list na wskazany adres po miesiącu od jego zeskanowania, podano.
"eSkrzynka, wprowadzona przez Pocztę Polską przy współpracy Ministerstwa Cyfryzacji, była odpowiedzią na potrzebę ograniczania bezpośredniej obsługi interesantów w czasie pandemii. Usługa cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów, co potwierdza, że zarówno Poczta Polska, jak i Polacy są gotowi na rozwój usług cyfrowych. eDoręczenia ułatwią i przyspieszą komunikację między obywatelami i instytucjami państwowymi" - powiedział wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. rozwoju Tomasz Janka, cytowany w komunikacie.
Przez pierwszy miesiąc od uruchomienia usługi eSkrzynkę założyło blisko 5 tys. osób. Co dziesiąty użytkownik otrzymał już swoją korespondencję w formie dokumentu elektronicznego. Należy pamiętać, że z usługi wyłączone są przesyłki wysyłane przez sądy i trybunały, prokuraturę oraz inne organy ścigania, a także komornika sądowego. Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej Poczta Polska będzie świadczyć do 30 września br., wskazano również.
Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.