"Dzięki rekordowej kwocie kontraktu z Województwem Zachodniopomorskim zabezpieczyliśmy już łącznie blisko 6 mld zł na funkcjonowanie i dalszy rozwój Polregio. To gwarancja, że będziemy stale podwyższać jakość świadczonych przez nas usług na rzecz mieszkańców Polski, dla których kolej jest realną alternatywą dla samochodu. Cieszymy się, że zarząd Województwa Zachodniopomorskiego podziela naszą wizję i mocno inwestuje w rozwój szynowego transportu zbiorowego. Jednocześnie zdajemy sobie sprawę z wyzwań i ciężkiej pracy, jakie są przed nami. Podróż pociągiem musi być komfortowa i odpowiadać wysokim standardom, aby coraz więcej osób wybierało kolej zamiast samochodu" - powiedział prezes Polregio Artur Martyniuk, cytowany w komunikacie.
"Ta kwota budzi respekt. To jak do tej pory największa umowa, jeśli chodzi o świadczenie usług. Wynegocjowanie tej umowy to wielka sprawa. I dużo szczegółów, które zaowocowały sukcesem. Dziesięcioletni kontrakt przyniesie stabilizację zarówno dla spółki Polregio, jak i dla województwa" - powiedział wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego Tomasz Sobieraj, cytowany w komunikacie.
Nowy rozkład jazdy obejmuje następujące połączenia:
Szczecin Główny - Słupsk
Szczecin Główny - Krzyż - Poznań Główny
Szczecin Główny - Świnoujście
Szczecin Główny - Goleniów PL Szczecin - Kołobrzeg
Kołobrzeg - Koszalin - Słupsk
Szczecin Główny - Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski
Szczecin Główny-- Runowo Pomorskie - Szczecinek - Chojnice
Szczecin Główny - Wałcz - Piła Główna
Szczecin Główny - Kostrzyn - Zielona Góra
Poznań Główny - Piła Główna - Szczecinek - Białogard - Koszalin/Kołobrzeg
Szczecinek - Słupsk
Sławno - Darłowo
Koszalin - Mielno Koszalińskie, corocznie w okresie wakacyjnym,
Szczecin Główny - Granica Państwa (Grambow - kierunek Pasewalk)
Szczecin Główny - Granica Państwa (Tantow - kierunek Angermünde), podano także.
Umowa z Województwem Zachodniopomorskim jest 8. wieloletnią umową zawartą przez Polregio w tym roku. Wcześniej przewoźnik podpisał kontrakty z Województwami: warmińsko-mazurskim, podkarpackim, lubelskim, lubuskim, opolskim, świętokrzyskim a w 2019 roku - z województwem śląskim. W celu zapewnienia kontynuacji przewozów, samorządy powinny podpisać umowy PSC (ang. Public Service Contract) najpóźniej do 12 grudnia 2020 roku.
Polregio to największy pasażerski przewoźnik w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1 900 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. W ciągu roku z usług Polregio korzysta ponad 88 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP).