"Przewidywane łączne nakłady finansowe na realizację przewozów w okresie obowiązywania Umowy wynoszą 414 612 331 zł. Zgodnie z postanowieniami umowy całkowita praca eksploatacyjna planowana na okres obowiązywania umowy wyniesie 18 003 000 pockm, natomiast roczna praca eksploatacyjna wyniesie maksymalnie 3 000 500 pockm. Umowa o wykonywanie wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich w ramach świadczenia usług publicznych na obszarze województwa warmińsko-mazurskiego i województw sąsiednich będzie obowiązywać w okresie od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2026 r." - czytamy w komunikacie.
Przewozy objęte umową będą realizowane na następujących trasach:
Działdowo - Iława - Działdowo
Ełk - Grajewo - Białystok - Ełk
Elbląg - Malbork - Elbląg
Olsztyn - Działdowo - Olsztyn
Olsztyn - Szczytno - Pisz - Ełk - Olsztyn
Olsztyn - Szczytno - Olsztyn
Olsztyn - Szczytno - Szymany Lotnisko - Olsztyn
Olsztyn - Elbląg - Olsztyn
Olsztyn - Toruń- Olsztyn
Olsztyn - Iława - Olsztyn
Olsztyn - Jabłonowo Pom. - Olsztyn
Iława - Jabłonowo Pom. - Iława
Olsztyn - Korsze - Ełk - Olsztyn
Olsztyn - Korsze - Olsztyn
Korsze - Ełk - Korsze
Olsztyn - Iława - Gdynia - Malbork - Iława, wymieniono w materiale.
Umowa z województwem warmińsko-mazurskim, jest kolejną wieloletnią umową zawartą przez Polregio. Wcześniej w tym roku przewoźnik podpisał kontrakty z województwem podkarpackim, lubelskim, opolskim, świętokrzyskim a w 2019 roku - z województwem śląskim. W celu zapewnienia kontynuacji przewozów, samorządy powinny podpisać umowy PSC (ang. Public Service Contract) najpóźniej do 12 grudnia 2020 roku, przypomina przewoźnik.
Polregio to największy pasażerski przewoźnik w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1 900 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. W ciągu roku z usług Polregio korzysta ponad 88 mln pasażerów. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP).