"Węgrzy będą mogli kupić komodę, biurko czy łóżeczko dziecięce z polską 'metką' w budapesztańskim centrum handlowym MaxCity. Firma zarejestrowała oficjalnie swoją węgierską spółkę zależną - Meblik Kft. Wsparcia w wejściu na rynek udzieliło Biuro Handlowe PAIH w Budapeszcie" - - czytamy w komunikacie.
Meblik to przedsiębiorstwo założone w 2006 roku przez rodziców małych dzieci, którzy znając potrzeby najmłodszych, chcieli tworzyć produkty o mocnej konstrukcji, ale przede wszystkim bezpieczne, podkreślono w materiale.
"Solidność i bezpieczeństwo mebli są czynnikiem, którego poszukują konsumenci zarówno w Polsce, jak na rynkach eksportowych. [...] W firmie przestrzega się najwyższych standardów bezpieczeństwa i każdy mebel odpowiada rygorystycznym normom stawianym produktom dla dzieci przez Unię Europejską. Cechą charakterystyczną naszych produktów są ich zaokrąglone krawędzie, atrakcyjne wzornictwo oraz stosowanie bezpiecznych dla zdrowia, certyfikowanych lakierów ochronnych" - powiedział odpowiadający w firmie Meblik za eksport Marcin Łaśko, cytowany w komunikacie.
Firma zatrudnia łącznie ponad 300 pracowników w całym kraju oraz na świecie. Jednym z ostatnich kierunków eksportowych, obranych przez Meblik, jest rynek węgierski, gdzie przedsiębiorstwo postanowiło zainwestować, tworząc lokalne przedstawicielstwo.
"Polska branża meblarska ugruntowała już sobie silną pozycję w Europie, co buduje zaufanie coraz większej grupy konsumentów. Widać to dobrze na Węgrzech. Co więcej, polskie firmy postrzegają ten kraj jako rynek perspektywiczny i coraz pewniej się na nim czują" - wskazał szef budapesztańskiego biura PAIH Marcin Karaskiewicz, także cytowany w komunikacie.
"Nasze działania miały na celu wsparcie realizacji polskiej inwestycji zarówno w wymiarze merytorycznym, jak i operacyjnym. Staraliśmy się pomóc przede wszystkim w aspektach, które z reguły stanowią największe wyzwanie dla inwestorów - formalnoprawnych kwestiach rejestracji przedsiębiorstw, doboru partnerów biznesowych oraz znalezienia wykwalifikowanych pracowników. Obecnie jesteśmy zaangażowani w promocję nowego sklepu m.in. wśród węgierskiej Polonii" - wyjaśnił Karaskiewicz.
Na rynku węgierskim trwa właśnie boom budowalny wynikający z obniżenia podatku VAT z 27% do 5% na nowe mieszkania. Wprowadzono liczne zachęty prorodzinne, pobudzającekoniunkturę, z której skorzystać może wielu polskich dostawców materiałów budowlanych, elementów wyposażenia wnętrz, akcesoriów domowych czy mebli, podkreślono w materiale.
Misją PAIH jest zwiększenie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do kraju oraz zasięgu i dynamiki internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez zagraniczne biura handlowe (ZBH) na całym świecie.