"Rozwój nowoczesnych technologii płatniczych, innowacyjne formy płatności, rozliczeń i wysyłki w rodzaju Allegro Smart czy Revoluta, będą tylko stale umacniać mocny trend wzrostowy. Aktualnie, według danych pochodzących z Głównego Urzędu Statystycznego, zaledwie kilkanaście procent przedsiębiorców z segmentu MŚP wykorzystuje zdobycze technologii internetowych do handlu. W zaistniałej sytuacji to konsumenci przy pomocy nowych platform i metod komunikacji, w tym mediów społecznościowych takich jak Instagram, mogą stanowić siłę napędową zmian w rodzimym krajobrazie biznesu e-commerce" - powiedział prezes IBRiS Marcin Duma, cytowany w komunikacie.
Badanie wykazało również, że 23% polskich konsumentów dokonuje zakupów w Internecie co najmniej raz na pół roku, natomiast 50% badanych robiących zakupy on-line w ostatnich 6-ciu miesiącach wykorzystywało do płatności aplikację bankową w telefonie bądź na tablecie.
"Cenną wskazówką na temat preferencji e-zakupowych Polaków jest deklarowany przez respondentów badania "koszyk" zakupowy. Przodują w nim: odzież (60% wskazań), książki (32%), sprzęt i akcesoria komputerowe (27%), kosmetyki (27%), sprzęt RTV/AGD (25%), gry (15%)" - wskazano w badaniu.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-4 października 2019 r. przez Fundację IBRiS, metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na próbie reprezentatywnej 1100 pełnoletnich mieszkańców Polski.