"Po 3 miesiącach 2019 roku łączna oficjalna konsumpcja paliw płynnych była o 3% wyższa niż w I kwartale roku ubiegłego. Wzrost wyników sprzedaży notowano dla wszystkich gatunków paliw płynnych poza lekkim olejem opałowym. Szczególnie wyraźny wzrost sprzedaży zanotowano dla oleju napędowego" - czytamy w komunikacie.
Rynek krajowy 3 głównych paliw transportowych (benzyn, oleju napędowego oraz LPG) wzrósł o 4% przy uzależnieniu od importu na poziomie 33%. Pojazdy silnikowe oficjalnie zużyły 7,5 mln m3 paliw, czyli o 290 tys. m3 więcej niż przed rokiem. Z importu pochodziło 2,5 mln m3, podano również.
"Ogółem konsumpcja 6 głównych gatunków paliw (BS, ON, LPG, LOO, JET i COO) wzrosła o 3% w stosunku do I kwartału 2018 roku i wyniosła 8,1 mln m3. Import paliw wyniósł 2,5 mln m3 i zaspokajał potrzeby krajowe na poziomie 31%, czyli o 2 pkt proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku" - czytamy dalej.
Bilans obrotów międzynarodowych po I kwartale 2019 pokazuje utrzymujący się trend wzrostu różnicy pomiędzy ilością paliw przywiezionych do kraju, a z niego wywiezionych. Po 3 miesiącach tego roku nadwyżka szeroko rozumianego importu nad szeroko rozumianym eksportem paliw płynnych wyniosła 1,3 mln m3, czyli o około 300 tys. m3 więcej niż przed rokiem, podsumowano.