"Cieszę się, że dziś ten ważny i skomplikowany projekt przechodzi do kolejnego etapu realizacji. To czas, w którym musimy szukać coraz więcej możliwości finansowania poza dotacjami unijnymi, a partnerstwo publiczno-prywatne jest bardzo dobrym rozwiązaniem" - powiedział wiceminister Waldemar Buda, pełnomocnik rządu ds. PPP, cytowany w komunikacie.
Konsorcjum firm doradczych tworzą: EY, Domański Zakrzewski Palinka i WYG International. Jego zadaniem będzie wspomaganie zarządu portu w procesie prowadzącym do zawarcia i uruchomienia umowy z partnerem prywatnym. Konsorcjum firm doradczych przeprowadzi między innymi oceny efektywności i studium wykonalności. Umowa obejmuje doradztwo kompleksowe, co oznacza, że konsorcjum doradców zapewnia wsparcie ekspertów prawnych, finansowo-ekonomicznych, technicznych oraz rynkowych, podano także.
Postępowanie na wybór partnera prywatnego ma być formalnie ogłoszone w 2020 roku. Projekt rozbudowy Portu Gdynia będzie tym samym jedną z inwestycji realizujących zobowiązanie przyjęte w "Polityce Rządu w zakresie rozwoju rynku PPP", dodano.
Inwestycja ma być portem głębokowodnym mającym możliwość obsługiwania największych jednostek. Port, wyposażony w intermodalny terminal kolejowy, będzie służył do przeładunku kontenerów. Znajdzie się w nim również miejsce do składowania komponentów morskich farm wiatrowych. Pojemność portu wyniesie 2,5 mln TEU, przypomina także MFiPR.