"Średnia odwiedzalność galerii w ostatnim tygodniu lockdownu centrów handlowych, od poniedziałku do soboty, była o połowę niższa niż przed rokiem. Znacznie gorsze rezultaty odwiedzalności zanotowano w bardzo dużych nieruchomościach, o powierzchni powyżej 60 tys. m2 GLA, w których pracuje najwięcej osób. Tam odwiedzalność wahała się, w zależności od dnia, od 29% do 39% wyników analogicznego tygodnia ubiegłego roku. Najwyższą odwiedzalność, 53-62%, zaobserwowano w średnich galeriach o powierzchni z przedziału 20-39,999 tys. m2 GLA" - czytamy w komunikacie.
Analiza danych PRCH Daily Footfall Index pokazała, że klienci nadal bardzo chętnie odwiedzają obiekty handlowe w soboty. 30 stycznia zaobserwowano najwięcej klientów w galeriach w porównaniu z rezultatami z innych dni badanego tygodnia, dodano.
W wyniku lockdownu i wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę, klienci coraz częściej odwiedzają galerie handlowe na początku tygodnia. Tak było również w analizowanym okresie, najwięcej osób w porównaniu z danymi z zeszłego roku odwiedziło centra handlowe w poniedziałek 25 stycznia, podano także.
"Analiza danych w ujęciu regionalnym po raz kolejny pokazała, że galerie w centralnej i południowej części Polski najlepiej radzą sobie z kryzysem wywołanym przez pandemię - tam odwiedzalność od wielu tygodni jest najwyższa. Najsłabsze rezultaty notowane są w regionie wschodnim" - czytamy dalej.