"W drugim tygodniu grudnia (7-13.12) odwiedzalność galerii handlowych była niższa o ok. 30% od tej odnotowanej w analogicznym tygodniu w 2019 r. Zebrane dane wskazują, że klienci odpowiedzialnie podeszli do planowania zakupów i tzw. footfall w poszczególne dni rozłożył się równomiernie na poziomie ok. 70%. Najbardziej popularnym dniem okazał się piątek, kiedy odwiedzalność była niższa o 23% w porównaniu do analogicznego dnia roku poprzedniego" - czytamy w komunikacie.
Klienci chętnie skorzystali także z możliwości zakupów w dodatkowym dniu weekendu - w niedzielę handlową odwiedzalność wyniosła 63%, wskazano również.
Dane zebrane przez PRCH pokazują, że średni tygodniowy footfall w drugim tygodniu grudnia jest o 29% niższy w odniesieniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Dla porównania w pierwszym tygodniu handlu po otwarciu galerii 28 listopada br. średni tygodniowy footfall wyniósł 76% (tydzień: 30.11-6.12) w porównaniu do odwiedzalności w tym samym okresie w 2019 roku.