"Dane zanalizowane zostały dla każdego dnia tygodnia w okresie od 18 do 24 maja br. Poziomy odwiedzalności różnią się w zależności od dnia, wielkości obiektu czy regionu i występują na poziomie od 73% do 79%. Jest to średnio o 10 pkt proc. wyższy wynik niż w pierwszych dwóch tygodniach po otwarciu" - czytamy w komunikacie.
Najwyższą średnią odwiedzalność odnotowano w regionach: Północnym (80%), Centralnym (76%), natomiast najniższą w regionie Wschodnim (70%) i Południowo-Zachodnim (73%).
Duże i bardzo duże obiekty z badanej grupy notowały odwiedzalność średnio na poziomie 74%, natomiast w przypadku małych i średnich ten wskaźnik ten wyniósł 76%. Dane wyraźnie pokazują, jak istotne znaczenie w przypadku dużych, nowoczesnych centrów handlowych nowej generacji ma oferta gastronomiczno-usługowa, podano także.
"Cała branża czekała na dane dotyczące trzeciego tygodnia szerszego działania obiektów handlowych. Okres ten był szczególny ze względu na fakt, iż nastąpiło uwolnienie, w nowych warunkach, ważnej dla centrów handlowych funkcji gastronomiczno-usługowej. Jak pokazują dzisiejsze dane, skorzystały na tym duże i bardzo obiekty, które przez ostatnie dwa tygodnie notowały niższe wskaźniki odwiedzin" - powiedziała research & education manager PRCH Anna Zachara-Widła, cytowana w komunikacie.
Najwyższą odwiedzalność na poziomie 79% zanotowano w czwartek, natomiast najniższą we wtorek i sobotę (po 73%).
"Podtrzymujemy nasze stanowisko dotyczące konieczności przywrócenia niedziel handlowych, które pozwoliłby na rozłożenie ruchu klientów na poszczególne dni tygodnia oraz pozwoliłyby przynajmniej częściowo nadrobić straty co pozwoli na utrzymanie miejsc pracy w naszej branży, która szczególnie ucierpiała poprzez ograniczenie działalności na blisko dwa miesiące" - dodał dyrektor generalny PRCH Radosław Knap.
Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 240 firm działających w branży nieruchomości i miejsc handlu oraz usług.