– 19 listopada to jedyna data, którą zakładamy i uda nam się. Nie widzę żadnych szans na zmianę tej daty – powiedział prezes Adam Kiciński. Wcześniej premiera została dwukrotnie przełożona.
Prezes podał, że zarząd jest zadowolony z poziomu przedsprzedaży gry "Cyberpunk 2077". Liczba zamówionych przez graczy w przedsprzedaży kopii jest dużo wyższa niż w przypadku poprzedniej gry "Wiedźmin 3" w analogicznym okresie przed premierą.
Kampania reklamowa gry "Cyberpunk 2077" rozpoczyna się w internecie we wrześniu, natomiast w TV, radiu, kinach i druku ruszy od października, a w kanale reklamy zewnętrznej - w listopadzie. Szczególnie intensywne działania odbędą się w pierwszej połowie listopada.
W czwartek CD Projekt podał wyniki za pierwsze półrocze. Producent gier odnotował 146,76 mln zł zysku netto. To prawie trzy razy więcej niż w analogicznym okresie rok temu, kiedy zysk wyniósł 51,54 mln zł. Przychody ze sprzedaży wyniosły 364 mln zł wobec 215 mln zł rok wcześniej.
- Poprawa wyników w porównaniu do ubiegłego roku jest efektem m.in. utrzymującej się popularności „Wiedźmina 3', w tym bardzo dobrej sprzedaży wersji na konsole Nintendo Switch, a także debiutu gier z wiedźmińskiego uniwersum na nowych platformach - powiedział wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz.
Dodał, że do wyraźnej poprawy sprzedaży przyczyniły się wprowadzane w wielu krajach ograniczenia wychodzenia z domów w związku z pandemią koronawirusa. Zaangażowanie graczy wyraźnie wzrosło w okresie tzw. lockdownu, a dodatkowo wiele osób sięgnęło po gry po raz pierwszy lub po latach przerwy - przede wszystkim dzięki ich dostępności w ramach cyfrowej dystrybucji.
Od początku roku kurs CD Projekt poszedł w górę o ponad 50 proc. Na początku kwietnia producent gier został spółką o największej kapitalizacji ba warszawskiej giełdzie. Obecnie kapitalizacja spółki przekracza 41 mld zł.