Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

Premiera Cyberpunk 2077. CD Projekt traci na giełdzie trzeci dzień z rzędu. Będzie powtórka z Wiedźmina?

6
Podziel się:

W dniu premiery trzeciej części Wiedźmina akcje CD Projektu mocno poleciały w dół. Jak będzie z Cyberpunkiem? Ostatnie dni wystawiły na próbę cierpliwość inwestorów. Zdają sobie sprawę, że poprzeczka jest wysoko zawieszona. Eksperci liczą na miliony sprzedanych gier i już myślą o planowanych dodatkach.

Premiera Cyberpunk 2077. CD Projekt traci na giełdzie trzeci dzień z rzędu. Będzie powtórka z Wiedźmina?
Gracze i inwestorzy czekają na premierę Cyberpunka stworzonego przez CD Projekt. (YouTube)

Nawet 3 proc. taniały przed południem akcje spółki CD Projekt. Można je było kupić na giełdzie po niewiele ponad 383 zł. To już trzeci dzień z rzędu, gdy notowania polskiego producenta gier są na wyraźnym minusie. Rośnie niepewność przed światową premierą gry "Cyberpunk 2077" zaplanowaną na 10 grudnia.

Warto zauważyć, że jeszcze w poniedziałek akcje chodziły po 464 zł za sztukę i była to rekordowa wycena. Inwestorzy, którzy postawili pieniądze na CD Projekt na górce, licząc na sukces gry i łatwy zarobek, w tej chwili są na minusie około 15 proc.

Giełdowych nowicjuszy taka sytuacja może dziwić. Wytrawni gracze wiedzą jednak, że na rynku często sprawdza się powiedzenie: "kupuj plotki, sprzedawaj fakty". Na sukcesie gry CD Projekt najwięcej można było zarobić, kupując akcje na wczesnych etapach zapowiedzi.

Przed samą premierą już prawie wszystko jest jasne. Jest to więc dobry czas, by spieniężyć choć część udziałów po maksymalnej cenie. Co nie oznacza, że to koniec hossy.

Zobacz także: Covid wpłynął na firmy. "Najszybciej w historii przyspieszył cyfryzację"

Warto przypomnieć poprzedni wielki hit CD Projektu. Trzecia część Wiedźmina miała swoją premierę 19 maja 2015 roku. Tego dnia akcje spółki zanurkowały ponad 6 proc. A też chwilę wcześniej biły rekordy.

W ciągu kolejnych kilkunastu dni notowania CD Projektu spadły o około 20 proc. Ci inwestorzy, którzy wtedy zachowali zimną krew, dość szybko odrobili te straty. Wraz z zapowiedziami kolejnej gry, kurs na giełdzie piął się w górę.

Porównując obecny kurs z tym z dnia premiery trzeciej części Wiedźmina, akcje zyskały na wartości blisko 1500 proc. Z 1 tys. zł zainwestowanych w maju 2015 roku można było zrobić 16 tys. zł.

Wysoko zawieszona poprzeczka

Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy wraz z premierą Cyberpunka skończy się hossa, a może będzie to motor napędowy dalszych wzrostów? Wiele będzie zależeć od tego, jak będzie się sprzedawać gra. Jeśli przebije prognozy, akcje dadzą zarobić. W przeciwnym przypadku, może być problem.

Poprzeczka jest zawieszona dość wysoko przez analityków Domu Maklerskiego BOŚ. Zakładają sprzedaż przez CD Projekt 21 mln kopii gry "Cyberpunk 2077" do końca 2020 roku. Szacują, że w ciągu 12 miesięcy po premierze liczba sprzedanych kopii wzrośnie do 34,5 mln.

Bardziej pesymistyczne są przewidywania Noble Securities. Zakładają sprzedaż 18,8 mln egzemplarzy do końca tego roku i 27 mln kopii w ciągu 12 miesięcy od premiery.

"Zakładamy, iż Cyberpunk 2077 sprzeda się w czwartym kwartale 2020 roku w nakładzie 18,8 mln egzemplarzy pamiętając, że w przypadku premiery Wiedźmina 3, 90 proc. sprzedaży w kwartale premierowym przypadło na pierwsze 4 tygodnie" - zauważa Maciej Kietliński.

Co po premierze "Cyberpunk 2077"?

Analityk Noble Securities w ostatnim raporcie wskazał na przewidywany harmonogram premier trzech płatnych dodatków do Cyberpunka. Mogą się odbyć w odstępach około sześciomiesięcznych.

"Zakładamy premierę ostatniego z nich zbiegającą się w czasie z emisją serialu Cyberpunk: Edgerunners na Netflix. Premierę CP2077 w wersji multiplayer przewidujemy pod koniec czwartego kwartału 2022" - wskazał Kietliński.

Na tym aktywność CD Projektu ma się nie skończyć. Noble Securities premiery Wiedźmina 4 oczekuje pod koniec 2025 roku. W przypadku sukcesu trybu multiplayer gry Cyberpunk 2077 zakłada też premierę kolejnej gry multiplayer (Wiedźmin) na przełomie 2026/2027 roku.

"Zróżnicowane portfolio produktowe zbudowane w okresie 5-7 lat, wejście na rynek gier mobilnych z grą The Witcher - Monster Slayer, otwarcie się na rynek gier w trybiemultiplayer (CP 2077 oraz Wiedźmin) odbieramy jako pozytywny czynnik mogący przełożyć się na uzyskiwanie przez spółkę stabilnych, powtarzalnych i przewidywalnych przychodów, co stanowi argument przyciągający inwestorów długoterminowych" - ocenia Maciej Kietliński.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Taki tam
4 lata temu
Powodzenia
gość
4 lata temu
dużo wcześniej programistów z wiedźmina 3 odeszło, być może problemy w niewłaściwym podziałem premii dla współtwórców?
wyp3
4 lata temu
Przy jakości tej gry to mam wrażenie spadki dopiero się zaczną.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
gość
4 lata temu
dużo wcześniej programistów z wiedźmina 3 odeszło, być może problemy w niewłaściwym podziałem premii dla współtwórców?
wyp3
4 lata temu
Przy jakości tej gry to mam wrażenie spadki dopiero się zaczną.
zarobek w pl
4 lata temu
w pl ciężko na czymkolwiek zarobić i nie zaliczyć wtopy,wiem coś o tym ale na pewno najlepiej sie zarabia w spółce skarbu państwa albo dając D..maci@rewicowi albo innemu politykowi
Blenderek
4 lata temu
jedyna opcja żeby polska gospodarka nie traciła to wybór polskiej gry ... ale tylko w pudełku! Żadne Steamy! :)
zjadaczDolaró...
4 lata temu
bo giełda to jedna wielka ściema

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.