"Już rok 2018 należał do najlepszych w historii firmy pod względem wyników finansowych, wypracowaliśmy ok. 49 mln zł zysku EBITDA przy przychodach na poziomie 3,6 mld zł. W 2019 roku spodziewamy się porównywalnego wyniku, być może uda się osiągnąć kolejny wzrost" - powiedział Pietrasina w rozmowie z ISBnews.
Wśród przyczyn poprawy wyników finansowych szef Anwimu wymienił wyeliminowanie szarej strefy, a także fakt, że Moya jest najszybciej rozwijającą się siecią stacji paliw w Polsce, zaś rynek detaliczny charakteryzują wyższe marże, niż działalność hurtową.
"Zakładam, że w kolejnych latach udział naszej sieci w rynku będzie się systematycznie zwiększał, nie tylko ze względu na coraz większą liczbę stacji w barwach Moya" - dodał.
Spółka Anwim od 2009 roku zarządza niezależną siecią stacji paliw pod marką Moya, która na koniec 2018 r. liczyła 202 placówki i była szóstą największą siecią stacji paliw w Polsce. Plan na 2019 rok zakłada powiększenie sieci do 250 placówek, a do 2023 r. - do 350 obiektów.
Piotr Apanowicz