"Spodziewam się, że gotową strategię będziemy w stanie zaprezentować na przełomie 2020 i 2021 roku. Będzie ona obejmowała dłuższą perspektywę niż dotychczas" - powiedział ISBnews Wardacki w kuluarach konferencji prasowej.
"W kontekście trwających wielkich inwestycji w Polimery Police i budowę elektrociepłowni w Puławach nie spodziewałbym się znaczących nowych wyzwań inwestycyjnych. Ewentualnie mogą się one pojawić w dalszym horyzoncie strategii, po roku 2023-2024" - dodał.
Według niego, Grupa Azoty w nowej strategii musi uwzględnić wydłużanie łańcuchów produktowych i wchodzenie w nowe obszary, związane z produkcją wyrobów niskonakładowych, ale wysokomarżowych.
"Stąd koncentracja na działalności badawczo-rozwojowej" - podkreślił Wardacki podczas konferencji prasowej.
Grupa Azoty zajmuje drugą pozycję w UE w produkcji nawozów azotowych i wieloskładnikowych, a takie produkty jak melamina, kaprolaktam, poliamid, alkohole OXO, czy biel tytanowa mają również silną pozycję w sektorze chemicznym znajdując swoje zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 mld zł w 2018 r.
Piotr Apanowicz