Polski rynek e-commerce będzie nadal dynamicznie się rozwijał, korzystając ze zmian wymuszonych przez pandemię, ale także dzięki otwarciu polskiego serwisu przez Amazon, uważa prezes InPostu.
- My jesteśmy jako firma teraz tam, gdzie mieliśmy być za 2-2,5 roku. Pandemia stała się katalizatorem zmian - powiedział Brzoska podczas webinaru organizowanego przez money.pl i Impact CEE "Rynek e-commerce w Polsce i na świecie".
- Myślę, że głównym elementem ubocznym wejścia Amazon nasz rynek będzie przyspieszenie całego rynku. Już same zapowiedzi spowodowały, że wiele firm z tego sektora się uaktywniły. Długoterminowo sądzę, że Amazon ma szansę zdobyć ponad 10 proc. tego rynku – dodał.
Największym graczem na polskim rynku e-commerce jest Allegro z ok. 40 proc. udziałem w rynku. Amazon uruchomił 2 marca serwis Amazon.pl. Wcześniej polscy klienci mogli korzystać z polskojęzycznej wersji niemieckiej strony platformy.
Prezes InPostu zapowiedział we wtorek uruchomienie usługi transgranicznej. Na razie nie zdradził szczegółów, jednak spółka ma wkrótce przedstawić strategię. Jak powiedział Brzoska, możliwość wysyłania z jednego paczkomatu do drugiego np. z Wielkiej Brytanii czy z Francji jest "realna i to bardzo szybko”.