"Podtrzymuję to, co mówiłem wcześniej. Z punktu widzenia pozycjonowania banku, konkurencyjności rynku, dla samych klientów lepszy byłby inwestor, który nie ma obecności w Polsce" - powiedział Stypułkowski podczas konferencji prasowej.
"Poziom obciążeń sektora osiągnął krytyczny wymiar, zwroty, które realizuje sektor są niskie i nie przyciągają inwestorów. Trzeba mieć dużo wyobraźni i pomysł, żeby dziś w Polsce inwestować w sektor bankowy, ale tacy są" - dodał prezes.
Ogłoszona we wrześniu ub.r. nowa strategia biznesowa Commerzbanku AG, posiadającego ok. 69,33% akcji w kapitale zakładowym mBanku, zakłada m.in. sprzedaż akcji polskiej spółki.
mBank należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Bank jest notowany na GPW od 1992 roku. Aktywa razem banku wyniosły 158,72 mld zł na koniec 2019 r.