"Mamy spore grono stałych klientów, którzy doceniają wysoką jakość wykonania oraz możliwość realizacji zamówień indywidualnych. Uznaliśmy jednak, że nadszedł czas na zaprezentowanie naszej oferty nowym klientom, także zagranicznym" - powiedziała właścicielka Lino Daria Wysocka-Zaju, cytowana w komunikacie.
Szefowa biura handlowego PAIH w Tokio Eliza Klonowska-Siwak, zaznacza, że według danych GUS aż blisko 20% polskiego eksportu odzieży i tekstyliów do Azji trafia właśnie do Japonii. Jej zdaniem, wysokojakościowy len, który latem w wilgotnym i gorącym japońskim klimacie doskonale się sprawdza, jest świetnym produktem eksportowym, podano także.
"Pierwsze, nieduże zamówienie jest właśnie w drodze do Japonii. Rynek ma opinię trudnego, ale obiecującego. Dlatego z niecierpliwością czekamy na zdjęcie naszego produktu w witrynie jednego z tamtejszych butików" - powiedziała Wysocka-Zajul.
Właścicielka Lino dzięki pracownikom zagranicznych biur PAIH otrzymała listę potencjalnych dystrybutorów np. w Korei Południowej i we Francji, podkreśliła Agencja.
ZBH w Tokio działa od 1 marca 2018 roku i obsłużyło ponad 500 zapytań polskich firm z takich sektorów jak: rolno-spożywczy, kosmetyczny, farmaceutyczny, medyczny, IT/ICT, gier komputerowych, wyposażenia wnętrz, meblowego, budowlanego, a nawet energetycznego, podano także w materiale.