"Grupa zwiększyła przychody w Polsce (+18%), Wielkiej Brytanii (+5,7%) pomimo niepewności związanej z Brexitem, we Francji (+5,5% DPD Francja i 6,6% Chronopost) oraz w Niemczech (4,5%)" - czytamy w komunikacie.
Wyniki całej DPDgroup za 2019 r. były następujące:
- przychody na poziomie 7,8 mld euro, co stanowi 6,7% wzrostu w porównaniu z 2018 r.,
- 1,3 mld przesyłek doręczonych na całym świecie w 2019 r.,
- 9,3 mln przesyłek doręczonych w Europie w Cyber Monday (tzw. cyfrowy poniedziałek - 2 grudnia 2019 r.)
- wzrost rynku B2C w Europie o 9% (wolumenowo)
"Rynek europejski wzrasta nadal przede wszystkim dzięki segmentowi B2C. Działania DPDgroup opierają się na hybrydowej sieci B2B-B2C. W 2019 r. segment B2B stanowił 55% wolumenu DPDgroup, a segment B2C odnotował 9% wzrost" - czytamy także.
DPD Polska jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD oraz firmę spedycyjną ACP Global Forwarding.
DPDgroup doręcza codziennie 5,3 mln przesyłek na całym świecie. Jest siecią kurierską holdingu GeoPost, który należy do poczty francuskiej La Poste.