"Przychody grupy kapitałowej ze sprzedaży internetowej w grudniu 2018 r. wyniosły około 0,9 mln zł i były wyższe o około 85% rok do roku. Narastająco, w okresie styczeń - grudzień 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły około 9,1 mln zł i były wyższe o około 55% niż w analogicznym okresie 2017 r." - czytamy w komunikacie.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży grupy kapitałowej wyniosła około 68% i była wyższa o około 3 pkt proc. w porównaniu z marżą zrealizowaną w grudniu roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń - grudzień 2018 r. wyniosła ok. 64% i według szacunków była wyższa o około 2 pkt proc. w porównaniu z marżą osiągniętą w analogicznym okresie roku ubiegłego, podano także.
Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej na koniec grudnia 2018 r. wynosiła 17 873 m2 i była większa o około 3% niż rok wcześniej.
,,Zarząd Esotiq & Henderson podkreśla, że na grupę kapitałową, po wydzieleniu części odzieżowej do spółki EMG w lipcu 2017 r., składają się obecnie jednostka dominująca oraz jednostki zależne Esotiq Germany GmbH i Luma Sp. z o.o. Dane o skonsolidowanej sprzedaży za styczeń - grudzień 2017 r. zostały doprowadzone do porównywalności (nie zawierają przychodów z marki Femestage) z danymi za 2018 r. Wielkości dotyczące sprzedaży internetowej i marży brutto zostały policzone w analogiczny sposób do danych o skonsolidowanej sprzedaży" - zaznaczono także.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.