Na rynku modowym sprzedaż towarów w czerwcu 2019 r. wyniosła ok. 23 mln zł i była wyższa o ok. 7% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 111 mln zł i była ok. 3% wyższa r/r, podano.
"Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w czerwcu 2019 wyniosły 1,9 mln zł, co oznacza spadek o 24% w stosunku do czerwca 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 16,9 mln zł i była 6% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego" - czytamy w komunikacie.
"Czerwiec był dobrym miesiącem sprzedażowym. Klienci chętnie kupowali towary stricte letnie, co spowodowało wzrost sprzedaży na sklepach porównywalnych jak i wzrost marży w sklepach Top Secret w Polsce w porównaniu do maja i kwietnia br. Spadek sprzedaży w e-commerce wynika z niższej dostępności zapasu towarów dla sklepu internetowego, który w tym okresie b. dobrze sprzedawał się w sklepach stacjonarnych" - wskazano także.
Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec czerwca 2019 wyniosła 37,7 tys. m2, tj. była o 5% wyższa niż w tym samym momencie 2018 r.
"W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w czerwcu 2019 r. wyniósł ok. 21 mln zł, co oznacza spadek o 30% w porównaniu do czerwca roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 127 mln zł i była niższa o ok. 23% w porównaniu do sprzedaży w tożsamym okresie roku poprzedniego" - czytamy dalej.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w czerwcu 2019 wyniosły ok. 0,4 mln zł, co oznacza spadek o 27% w stosunku do czerwca 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 3 mln zł i była niższa o ok. 17% r/r, podano także.
Sieć TXM na koniec czerwca składała się z 298 sklepów o łącznej powierzchni 81,6 tys. m2, która była o ok. 22% niższa niż na koniec czerwca 2018 r.
Sieć TXM na koniec maja składała się z 348 sklepów własnych o łącznej powierzchni 91,5 tys. m2, która była o ok. 13,1% niższa niż na koniec maja 2018.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.