W trzecim kwartale przychody ze sprzedaży spadły rok do roku o prawie 13 proc. i wyniosły 441,4 mln euro - poinformował we wtorek AmRest. Jak czytamy w raporcie kwartalnym, stało się tak w wyniku ograniczonej działalności biznesowej, towarzyskiej i turystycznej ze względu na restrykcje wprowadzone przez większość krajów na świecie w celu walki z epidemią COVID-19.
AmRest prowadzi sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej: w Polsce, Czechach i na Węgrzech. Spółka jest też obecna w Hiszpanii, Niemczech, Francji, a także w Rosji oraz Chinach. Zarządza w tych krajach takimi markami, jak m. in. KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks. Polski rynek odpowiadał w trzecim kwartale za 25 proc. całkowitej sprzedaży.
Mimo gorszych wyników rok do roku, trzeci kwartał przyniósł jednak znaczne ożywienie w porównaniu z pierwszą połową 2020 roku, czemu sprzyjało stopniowe złagodzenie ograniczeń.
"Niestety ograniczenia wprowadzone w czwartym kwartale na niektórych z naszych rynków oznaczają przeciwności, które utrudnią nam działalność i opóźnią pełne odbicie do przyszłego roku. Dobrze wykorzystaliśmy ostatnie kilka miesięcy, aby przygotować się na ewentualną drugą falę, dlatego nie spodziewamy się, by jej wpływ był tak dotkliwy jak wiosną" - powiedział, cytowany w raporcie, prezes Mark Chandler. Dodał, że klienci są teraz bardziej gotowi do przejścia do kanałów sprzedaży online.
Wprawdzie w trzecim kwartale spółce udało się wypracować zysk, ale po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku jest pod kreską. W całym okresie od stycznia do września 2020 roku, AmRest miał 159,8 mln euro straty netto, w porównaniu z 28,3 mln euro zysku rok wcześniej.