"Spółka informuje jednocześnie, że przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w lipcu 2020 roku przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:
a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) - wyniosły około 48,6 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w lipcu 2019 roku o około 5%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń - lipiec 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 275,2 mln zł i była niższa o około 23,1% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) - wyniosły około 34,9 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w lipcu 2019 roku o około 10,8%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń - lipiec 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 168,4 mln zł i była niższa o około 11,2% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.
Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w lipcu 2020 roku przez grupę kapitałową spółki wyniosła około 49,6% i była niższa od marży osiągniętej w lipcu 2019 roku o około 0,6 pkt proc. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-lipiec 2020 wyniosła około 47,7% i była niższa o 3,6 pkt proc. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy kapitałowej na koniec lipca 2020 roku wyniosła 53,1 tys. m2 i była niższa o 0,6% od powierzchni sprzedaży detalicznej w lipcu 2019 r.
VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.