"Spółka informuje jednocześnie, że przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w sierpniu 2020 roku przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:
a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) - wyniosły około 48,2 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w sierpniu 2019 roku o około 9,5%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-sierpień 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 323,4 mln zł i była niższa o około 21,4% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) - wyniosły około 37,6 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w sierpniu 2019 roku o około 20,9%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-sierpień 2020 roku w tym segmencie wyniosła około 206 mln zł i była niższa o około 6,7% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.
Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w sierpniu 2020 roku przez grupę kapitałową spółki wyniosła około 48,4% i była niższa od marży osiągniętej w sierpniu 2019 roku o około 1,4 pkt proc. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-sierpień 2020 wyniosła około 47,8% i była niższa o 3,4 pkt proc. od marży osiągniętej w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy kapitałowej na koniec sierpnia 2020 roku wyniosła 52,9 tys. m2 i była niższa o 1,7% od powierzchni sprzedaży detalicznej w sierpniu 2019 roku, podsumowano.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym. Jej skonsolidowane przychody w 2019 r. wyniosły 1 068 mln zł.