"Przychody ze sprzedaży detalicznej osiągnięte w grudniu 2019 roku przez grupę kapitałową spółki w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco:
a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Wólczanka, Deni Cler, Bytom) - wyniosły około 84,2 mln zł (w tym Bytom 26,8 mln zł) i były wyższe od przychodów osiągniętych w grudniu 2018 roku o około 7,5%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-grudzień 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 657,3 mln zł (w tym Bytom 198,3 mln zł) i była wyższa o około 45,1% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.Kruk) - wyniosły około 69,1 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w grudniu 2018 roku o około 6%. W ujęciu narastającym wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń-grudzień 2019 roku w tym segmencie wyniosła około 371,5 mln zł i była wyższa o około 18,7% od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego" - czytamy w komunikacie.
Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w grudniu 2019 roku przez grupę kapitałową spółki wyniosła około 54% i była wyższa od marży osiągniętej w grudniu 2018 roku o około 0,5 pkt proc. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-grudzień 2019 wyniosła około 52% i była wyższa o 0,9 pkt proc. od marży osiągniętej w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Spółka podała też, że łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy kapitałowej na koniec grudnia 2019 roku wyniosła 54,4 tys. m2 ( w tym Bytom 16,4 tys. m2).
VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.