"Najniższą ofertę na kwotę 499 759 123,99 zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, Zawiercie. Budżet zamawiającego wynosi 530 576 862,21 zł" - czytamy w komunikacie.
Pozostałe oferty były następujące:
520 883 980,19 zł, Polaqua,
538 248 000 zł, PORR (lider) oraz Unibep,
539 971 524,9 zł, Mostostal Warszawa,
551 259 100,15 zł, China State Construction Engineering,
604 591 495,45 zł, Strabag,
657 806 929,84 zł, Budimex,
689 699 668,91 zł, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) oraz Mirbud.
"Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy - 30%, termin realizacji kontraktu - 10%, cena - 60%" - czytamy także.
Z zestawienia ofert wynika, że oferenci w kryteriach pozacenowych deklarowali się jednakowo.
"Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w maju 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po 10 miesiącach od daty rozpoczęcia). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2023 r. Zakres prac: zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa po nowym śladzie ok. 12 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wybudowany zostanie węzeł Groszki. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego" - czytamy także.
Dla zwiększenia konkurencyjności GDDKiA dała potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. To nowe zapisy w dokumentach przetargowych. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę, podano także.
Dyrekcja przypomina, że na A2 na wschód od Warszawy jest:
w realizacji:
- w. Lubelska - w. Warszawa Wschód (nazwa robocza Konik, długość 5,6 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca: Polaqua, wartość robót 214,2 mln zł.
- w. Konik - obw. Mińska Mazowieckiego (9,2 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca Polaqua, wartość robót 323,5 mln zł.
Łączny koszt realizacji na obu odcinkach ok. 764,3 mln zł. Planowane oddanie II/III kw. 2020 r.
w przygotowaniu:
- Siedlce - Biała Podlaska (63,5 km),
w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin - luty 2020), realizacja P&B planowana na lata 2021-2024.
- Biała Podlaska - gr. państwa (32 km),
w realizacji koncepcja programowa, wykonawca Multiconsult (termin - luty 2020), realizacja P&B planowana na lata 2021-2024.