,,Pod względem obrotu generowanego dla restauracji, przychodów, liczby restauracji i zasięgu serwis Pyszne.pl pozostaje zdecydowanym liderem polskiego rynku zamówień jedzenia online. W pierwszym półroczu 2019 zanotował wzrost łącznej wartości zamówień na poziomie 41% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Złożyły się na to wyższa liczba zamówień (+35%) oraz większa wartość średniego zamówienia, która osiągnęła ponad 48 zł" - czytamy w komunikacie.
W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2019 r. użytkownicy złożyli ponad 7 mln zamówień o łącznej wartości ponad 338 mln zł (79 mln euro). To kilkukrotnie więcej niż drugi gracz na rynku. Z ponad 7000 restauracji, Pyszne.pl ma prawie dwa razy więcej partnerów niż jakikolwiek inny gracz rynkowy. Przekłada się to na największą różnorodność kuchni świata, stwierdzono w informacji.
,,Pomimo dynamicznego rozwoju, polski rynek dostaw jedzenia nadal cechuje się niską penetracją kanału online. W połowie 2019 roku 7% osób w grupie docelowej 15+ było aktywnymi użytkownikami Pyszne.pl. Potencjał wzrostu rynku delivery wciąż jest więc ogromny" - podano również.
Jednym z najważniejszych obszarów rozwoju biznesowego serwisu jest rozbudowa własnej usługi dostaw. Darmowa dostawa Pyszne.pl dostępna jest dla wybranych restauracji, które nie realizują własnych dowozów. Zamówienia dostarczane są przez pomarańczową flotę kurierów, podkreślono w informacji.
,,Chcemy zapewnić naszym klientom dostęp do pełnej bazy restauracji - również tych, które nie oferują własnej dostawy. Rekrutacja kurierów opiera się na rozmowie kwalifikacyjnej, a warunkiem koniecznym do podjęcia pracy jest komunikatywność, brak barier językowych i kultura osobista. ,,Priorytetem w przypadku naszej usługi dostaw jest jej jakość - nawet za cenę wyższego kosztu po naszej stronie" - powiedział współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl Arkadiusz Krupicz, cytowany w komunikacie.
Z początkiem roku 2019 dostawy Pyszne.pl funkcjonowały w 3 miastach: Warszawie, Krakowie i Wrocławiu, obecnie - działają w 12 lokalizacjach, w tym w Poznaniu, Łodzi, Gdańsku, Gdyni, Lublinie, Szczecinie, Kielcach, Katowicach i Białymstoku. W trzecim kwartale 2019 usługa objęła także restauracje McDonald's.
Polski serwis Pyszne.pl jest częścią międzynarodowej grupy Takeaway.com - lidera rynku zamówień jedzenia online w Europie Kontynentalnej.