"Ta rozbieżność wynika ze wzrostu cen detalicznych farb, które producenci musieli podnieść z powodu rosnących cen surowców stosowanych do produkcji m.in. bieli tytanowej" - skomentował dyrektor zarządzający PZPFiK Bartłomiej Ślązak, cytowany w komunikacie.
Według związku, do czynników sprzyjających branży zaliczyć możemy:
- rosnące płace, dzięki którym Polaków stać na farby z wyższej półki. Potwierdza to dość stały trend sięgania przez konsumentów po produkty premium coraz częściej, przy jednoczesnym zmniejszaniu się segmentu marek ekonomicznych.
- efekt programu 500+. Po pierwszych trzech latach, gdy Polacy przeznaczali pozyskane pieniądze na artykuły branży FMCG i np. wakacje, przyszedł czas na remont. Potwierdza to badanie "Plany remontowe Polaków 2019" zrealizowane przez ASM Centrum Badań i Opinii. Wg. badania aż 72% gospodarstw domowych w roku 2019 planuje odremontowanie swojego lokalu (malowanie ścian wew. i sufitów). W latach 2012 - 2017 wskaźnik ten oscylował w granicach tylko 45%.
- bardzo dobre warunki atmosferyczne. W roku 2018 odnotowaliśmy bardzo długie i gorące lato, które wielu mogło zachęcić do przeprowadzenie remontu/odświeżenia pomieszczeń, wymienia PZPFiK.
"Liczmy, że rok 2019 będzie równie udany jak ubiegły" - podsumował Ślązak.