Liczba rejestracji przyczep spadła o 9,6% r/r do 3774 szt., zaś naczep wzrosła o 11,9% do 1 920 szt., podano także.
W porównaniu do grudnia ub.r. wzrost ponownie był dwucyfrowy (+21,7%) jednak niższy niż rok wcześniej, (kiedy w styczniu obserwowaliśmy 41,3% m/m).
W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t przybyło w styczniu br. 2 077 pojazdów. To wzrost o 9,5% r/r, a jego procentowa zmiana w porównaniu z grudniem ub.r. przekroczyła 50%. Jednocześnie był to najwyższy styczniowy wynik tej grupy pojazdów w obserwacjach od 2009 r.
"W styczniu 2019 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszym miejscu niezachwianie jest Schmitz Cargobull, który wydał 471 szt. (+22%). Na drugim miejscu też bez zmiany, jest Krone z liczbą 371 nowych pojazdów wprowadzonych do użytkowania (+12%). Trzeci na liście jest WIelton, który wydał 318 pojazdów przy niemal 10% wzroście. Za nim Koegel - dostarczył użytkownikom 144 pojazdy, więcej o 10 szt. niż rok wcześniej. Piąte miejsce zajął Kaessbohrer (72 szt.)" - czytamy w komunikacie.
W rankingu marek tylko wśród naczep pow. 3,5 t w styczniu 2019 roku pierwsze miejsce zajął Schmitz Cargobull (471 szt.), drugie Krone (359 szt.) i trzecie Wielton (297). Wśród przyczep ciężarowych pow. 3,5 t, których odnotowano 158 szt., o 28 sztuk (-15%) mniej niż przed rokiem, na pierwszym miejscu ostatni miesiąc zakończył Gniotpol (29 szt.). Następny był Wielton (21 szt.), trzeci Wecon (18 szt.).