"Naczep przybyło 828 szt. Liczba ich rejestracji po raz kolejny zmniejszyła się i to najszybciej spośród wszystkich rodzajów. Spadek w ostatnim miesiącu w tej grupie wyniósł -59,8% (-1 231 szt.), podczas gdy jeszcze w kwietniu br. sięgał -70,2%. Rynek naczep jest w defensywie od czerwca ub.r. Natomiast w ostatnim miesiącu rynek przyczep był większy niż w maju ub.r. (+11,5% r/r; +754 szt.) i osiągnął 7 331 szt." - czytamy w komunikacie.
Obniżenie koniunktury obserwujemy w całej grupie od czerwca ub.r. W związku z trwającą pandemią koronawirusa nie dziwił głęboki spadek rok do roku w poprzednich dwóch miesiącach, natomiast lekki spadek w maju może świadczyć o tym, że tegoroczny wiosenny sezon przesunął się w czasie, bowiem rejestracje zwiększyły się w porównaniu do poprzedniego miesiąca o 86%, podano.
W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t odnotowano spadek dwunasty miesiąc z rzędu. Rezultat z maja br. wyniósł 922 szt. i był niższy niż rok wcześniej o 60,3% (-1 390 szt.).
"Przyhamowanie w tej części rynku obserwujemy od czerwca 2019 r. i to w wymiarze dwucyfrowym. Ostatnie trzy miesiące przyniosły jednak ekstremalne załamanie związane z pandemią koronawirusa. Pozytywny sygnałem jest delikatnie mniejsze hamowanie w porównaniu rok do roku. W ostatnim miesiącu rezultaty były też wyższe niż w kwietniu br. o 16,7% +132 szt. Pamiętajmy, że jednak rejestracje ciągników samochodowych, sygnalizujące z wyprzedzeniem sytuację na rynku naczep, nie uspokajają. W maju br. były rekordowo niskie (-75,8% r/r 570 szt.), po nieprzerwanych, głębokich spadkach obserwowanych od lipca 2019 r. Nieobserwowana dotąd w tej skali obecna pandemia niszczy różne dziedziny gospodarki, w tym również te decydujące o rynku pojazdów ciężarowych, w tym również naczep" - czytamy w komunikacie.
Od początku 2020 r. w grupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 t. zarejestrowano 5 777 szt.; o 53% mniej niż w analogicznym okresie 2019. Tylko przyczep przybyło 620 szt. (-45%), a naczep 5 157 (-54%), podano także w komunikacie.
W maju 2020 roku w ogólnym rankingu marek całej grupy przyczep i naczep pow. 3,5 t na pierwszym miejscu stabilnie zakończyła miesiąc marka Schmitz Cargobull, ale po wydaniu 210 pojazdów ze spadkiem o 62%. Na drugim był Krone, który wprowadził 116 nowych pojazdów do użytkowania (-64%). Na trzecim tradycyjnie zakończył ostatni miesiąc Wielton, po wydaniu 83 pojazdów i przy 73-proc. spadku. Tuż za nim Koegel - dostarczył użytkownikom 82 pojazdy (-62%). Piąte miejsce zajął Bodex z liczbą 48 szt. (-27%), wyliczono.