"W grudniu br. zarejestrowano 4 677 nowych przyczep i naczep wszystkich rodzajów, było to zwyczajowo mniej niż miesiąc wcześniej (-19,2% m/m) ale więcej niż przed rokiem (+12,2% r/r). Na wzrost zapracowały jedynie przyczepy lekkie, których przybyło w ostatnim miesiącu 2 279 szt. (+42,8% r/r). W związku z tym zmiana zagregowanej grupy przyczep wszystkich rodzajów wyniosła +21% a rejestracje naczep wyhamowały o 6,8%. Spadek pojawił się po 15. miesiącach nieprzerwanych wzrostów wśród przyczep ciężarowych, których zarejestrowano 728 szt. (mniej o 4,8% r/r). Również mniej zarejestrowano, zawsze najmniej licznych, przyczep specjalnych (91 szt.; -5,2%). Liczba przyczep rolniczych wyniosła 352 szt. i choć była niższa o 10,9% niż rok wcześniej, to zwyczajowo wyższa niż w listopadzie o 8,3%" - czytamy w komunikacie.
W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t w grudniu ub.r. zarejestrowano 1 384 pojazdy, mniej o 6,3% w porównaniu do sytuacji sprzed roku. Rezultat ten był też niższy o 32,2% niż w poprzednim miesiącu.
"Od początku roku zarejestrowano łącznie 82 875 przyczep i naczep wszystkich rodzajów. Przewaga nad analogicznym okresem ub.r. wynosi 6,7%. Rejestracje przyczep zwiększyły się o 5,7% a naczep o 9,1%. Grupa ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t osiągnęła w tym czasie 26 120 szt. i wzrost 9,6% w skali roku" - podano także.
"W rankingu marek na pierwszym miejscu ub. rok pozostał Schmitz Cargobull , który wydał 5 609 szt., więcej o 5,6% pojazdów niż w 2017r. Na drugim miejscu bez zmiany był Krone (4 615 szt.), który osiągnął stabilnie zbliżony wynik do ubiegłorocznego w tym samym czasie (-0,9%). Na trzeciej pozycji również niezagrożony - Wielton. Przekroczył po raz pierwszy na polskim rynku 4 tys. szt. Wydał 4 038 szt. i poprawił rezultat z 2017 r. o 7,3%" - podano także.