"Popularność SUVów jest coraz większa, a tym samym wolumen sprzedaży opon dedykowanych do tego typu aut - w II kwartale 2019 roku wzrósł on aż o 23%. Optymizmem napawa również wzrost w segmencie aut dostawczych w pierwszym półroczu 2019 roku - jest to odzwierciedleniem rozszerzania floty w firmach kurierskich i zapotrzebowania sektora MŚP. Pierwsza połowa 2019 roku była okresem stabilnej sprzedaży opon ciężarowych i autobusowych - zanotowane wyniki utrzymują się na podobnym poziomie jak w analogicznym okresie 2018 roku. Dwucyfrowa dynamika sprzedaży w oponach motocyklowych, jaką obserwujemy już od kilku lat, potwierdza, że Polacy nadal lubią jednoślady" - powiedział prezes PZPO Giansimone Bertoli, cytowany w komunikacie.
Kolejne półrocze rosnącego udziału opon klasy premium w rynku świadczy o coraz większej świadomości kierowców, wskazano.
"Rynek opon dobrze oddaje obraz ogólnej sytuacji ekonomicznej w Europie. Mniejsza sprzedaż opon do samochodów osobowych odzwierciedla poziom rejestracji nowych aut w Unii Europejskiej, który również spadł w tym pierwszym półroczu" - wskazała sekretarz generalna ETRMA Fazilet Cinaralp.
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to organizacja przemysłowa zrzeszająca kluczowych producentów opon obecnych na polskim rynku - firmy Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli oraz Trelleborg. Członkowie PZPO zatrudniają bezpośrednio w sumie ponad 10 tys. pracowników w biurach handlowych oraz 4 fabrykach (Dębica, Olsztyn, Poznań, Stargard), wytwarzających rocznie 35 mln sztuk opon w oparciu o najnowsze technologie.