"Dane za 2018 roku pokazują, jak dynamicznie rozwija się rynek oponiarski w Polsce. Wysoki wolumen sprzedaży opon całorocznych w 2018 roku jest dowodem na to, że producenci wykorzystują potencjał rynku. Kolejny rok notujemy także wzrost sprzedaży markowych opon klasy premium. Jest to bardzo dobra wiadomość, która świadczy o rosnącej świadomości kierowców dotyczącej wpływu jakości opon - jako jedynego punktu styku auta z drogą - na bezpieczeństwo jazdy i długość drogi hamowania" - powiedział prezes PZPO Giansimone Bertoli, cytowany w komunikacie.
W ocenie PZPO, z danych wynika, że samochody typu SUV nadal cieszą się ogromną popularnością wśród polskich kierowców, czego dowodem jest 12% dynamika sprzedaży w tym segmencie.
"Szczególnie cieszy wzrost w segmentach opon rolniczych i ciężarowych. Sprzedaż tych ostatnich wzrosła aż o 22% w porównaniu do roku 2017. Właściwy dobór opon do ciężarówek i aut rolniczych jest inwestycją, która zawsze się zwraca - w ciągu kilku lat pozwala obniżyć wydatki na paliwo oraz naprawy pojazdu i ogumienia. Opony rolnicze oraz ciężarowe są intensywnie eksploatowane, a wszelkie przestoje i opóźnienia w zbiorach, żniwach czy dostawach spowodowane uszkodzeniami opon mogą nieść duże dodatkowe koszty, ale także potencjalne zagrożenie dla kierowcy" - dodał dyrektor generalny PZPO Piotr Sarnecki, również cytowany w komunikacie.
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to organizacja przemysłowa zrzeszająca kluczowych producentów opon obecnych na polskim rynku - firmy Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli oraz Trelleborg. Członkowie PZPO zatrudniają bezpośrednio w sumie ponad 10 tys. pracowników w biurach handlowych oraz 4 fabrykach (Dębica, Olsztyn, Poznań, Stargard), wytwarzających rocznie 35 mln sztuk opon w oparciu o najnowsze technologie.