Największy polski ubezpieczyciel pokazał wyniki. W trzecim kwartale tego roku cała grupa PZU wypracowała 879 mln zł zysku netto (przypadającego na właścicieli PZU). To oznacza spadek o około 14 proc. w porównaniu z ponad miliardem złotych sprzed roku. Jednocześnie to lepszy wynik niż w drugim kwartale tego roku i to aż o 20 proc.
Inwestorzy nie powinni specjalnie narzekać, bo okazało się, że zyski przebiły wcześniejsze prognozy analityków. Średnia typowań wskazywała na 825 mln zł zysku.
Licząc od początku roku zysk grupy PZU wynosi 2,36 mld w porównaniu do 2,43 mld zł po trzech kwartałach 2018 roku.
Tylko w okresie od lipca do września PZU w składkach ubezpieczeniowych (składka przypisana brutto) zebrał 5 mld 662 mln zł. W tym samym czasie odszkodowania wyniosły 3 mld 991 mln zł.
Władze PZU komentując wyniki podkreślają, że pierwsze trzy kwartały 2019 roku przejdą do historii grupy. Są bowiem rekordowe pod względem sprzedaży, która wyniosła w sumie 17,5 mld zł. Równocześnie wynik netto z działalności ubezpieczeniowej 9 miesiącach jest na poziomie 1,99 mld zł - najwyższym od pięciu lat.
Biznes PZU jest bardzo rentowny - to 23,7 proc. z kapitału. "Taki zwrot na kapitale jest niemal dwukrotnie wyższy niż średnia dla europejskich spółek ubezpieczeniowych" - czytamy w raporcie.
Czytaj więcej: Sprzedaż mBanku. PZU może przejąć bank
- Wyniki za trzeci kwartał 2019 roku są dowodem znakomitej kondycji finansowej grupy PZU i dynamicznego rozwoju w najważniejszych strategicznie obszarach. Osiągamy to, co założyliśmy i to mimo trudnego rynku, presji cenowej czy obciążeń regulacyjnych - komentuje Paweł Surówka, prezes PZU.
Grupa PZU czerpie jednocześnie coraz większe korzyści z rozwoju działalności bankowej i jej synergii z działalnością ubezpieczeniową. Wpływ działalności bankowej do kwartalnych wyników wyniosła 179 mln zł. Sprzedaż ubezpieczeń na życie w kanale bankowych wzrosła 2,5-krotnie.
Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość jej skonsolidowanych aktywów wynosi prawie 340 mld zł. Ma 22 mln klientów w pięciu krajach.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl