Największa firma w grupie, czyli Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA, miał na koniec 2018 roku 3,2 mld zł zysku. To najwyższy poziom od pięciu lat, a także o 11 proc. wyższy niż w ubiegłym roku.
- Pobiliśmy nie tylko własne rekordy wyniku netto i sprzedaży, ale zrealizowaliśmy również wszystkie istotne cele, jakie stawialiśmy sobie na rok 2018 – powiedział prezes PZU Paweł Surówka. I jak dodał:
- Zysk PZU SA, czyli jednostki dominującej, implikuje 22,1 proc. ROE (stosunek zysku do kapitału własnego przedsiębiorstwa – przyp. red.). Ten ponadprzeciętny zwrot z kapitału to główna zasługa stabilnej i lojalnej bazy klientów, wysokiej efektywności operacyjnej, atrakcyjnej i konkurencyjnej oferty, dzięki którym jesteśmy w stanie utrzymać wysoką i powtarzalną rentowność podstawowego biznesu ubezpieczeniowego – wyjaśnił Paweł Surówka.
Spółka zaznacza, że 2018 roku udało się zrealizować cele strategii #nowePZU. Chodzi o takie projekty, jak platforma mojePZU, która pozwala na zakup produktów ubezpieczeniowych, zdrowotnych i inwestycyjnych.
Firma wdraża także rozwiązane PZU GO, które zwiększa bezpieczeństwo na drodze i pozwala uratować ludzkie życie. Ubezpieczyciel zrealizował też w 2018 roku 15 projektów w obszarze innowacji.
- W 2018 roku Grupa PZU osiągnęła bardzo dobry poziom wskaźnika mieszanego (COR) dla ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych, czyli 86,6 proc. w Polsce. – komentował członek zarządu PZU SA, Tomasz Kulik. I wyjaśniał:
- Wskaźnik ten uległ poprawie, która była szczególnie widoczna w segmencie klienta detalicznego. Przyczynił się do tego spadek częstości występowania szkód, zarówno w ubezpieczeniach komunikacyjnych i pozostałych
Prezes PZU Paweł Surówka odniósł się również do akcjonariuszy. Jak deklarował, będą oni mogli liczyć na udział w zyskach firmy.
- Zobowiązaliśmy się, że nasza dywidenda będzie rosła. Przy tych wynikach będziemy mogli tego słowa dotrzymać i zaproponować akcjonariuszom wyższa wypłatę zysku – wyjaśniał prezes PZU.
Paweł Surówka dodał na koniec, że celem PZU jest przebicie poziomu 11 mln klientów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl